Opublikowany przez: Iva 2012-03-28 13:35:50
EKO nowy styl, który swoje powstanie zawdzięcza ludziom, którzy zależy na tym by dbać o planetę oraz środowisko życia. Podstawowymi założeniami jest działanie na korzyść ekosystemów oraz wspieranie działalności zdrowej dla życia człowieka. Przez wiele lat ciągłego udoskonalania przemysłu, produkowania nieczystości największym problemem dla świata stała się rosnąca liczba nieczystości która stanowi zagrożenia do całego życia.
Ingerowanie w rośliny także nie pozostaje bez echa, ponieważ wzrost ilości chemii w produktach przyczynia się do zwiększenia ilości zachorowań ludzi czy to na nowotwory ale także na choroby które wcześniej nie występowały lub były spotykane bardzo rzadko. Podjęto działania które mają chronić nas i cały świat. Ekologiczne produkty znane są od lat a niektóre prototypy eko produktów były znane nawet kilka wieków temu. Mówi się że początkiem eko kierunku stały się niewinne torby papierowe w sklepach które zastąpiły sławne „foliówki”, które mogą się rozkładać aż 400 lat!
Stopniowo wzrastała świadomość społeczeństwa oraz chęć podjęcia walki z narastającym problemem. Zbiórki odpadów, a nawet obowiązkowa segregacja śmieci oraz liczne happeningi informujące ludzi o zaletach bycia ekologicznym to dopiero początek. Ogromna burza związana z tematem rozgorzała w mediach które stopniowo same rozpoczęły lansować poglądy proekologiczne.
Temat zdrowego życia pojawia się coraz częściej a sprawą także zainteresowali się przedsiębiorcy zauważając że produkty sygnowane słowami: ”naturalne”. „eko”, „ekologiczne”, „Żródlane”, „bio” cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem a popyt od wielu lat nie słabnie a nawet z roku na rok wzrasta. Wiele przedsiębiorstw dąży do wdrażania działań dzięki którym staną się mniej toksyczni lecz i w tym wypadku zyski oz tych działań oraz wyższe ceny ekoproduktów sprawiają że wielu producentów marginalnie zaczyna używać synonimów „ekologiczny” nawet jeśli te produkty nie mają nic wspólnego z zdrowiem czy ekologią.
Niewiedza konsumentów działa na ich niekorzyść i zostaje bardzo mocna wykorzystywana przez świat biznesu. Warto zwracać uwagę czy produkty żywnościowe czy też kosmetyczne zawierają odpowiednie certyfikaty bez których zwrot np. „Zdrowa żywność” staje się zwykłym chwytem marketingowym wyciągniętym rodem ze skeczu kabaretu Ani Mru Mru.
Kosmetyki naturalne muszą zawierać minimum 95% składników pochodzenia naturalnego a aż 50% z nich musi być zebrana na uprawach ekologicznych. Jeżeli produkty nie spełniają tych wymagań nie ma co mówić o produkcie naturalnym/ekologicznym więc by nie dać się zwieść i nie kupować zwykłych produktów drożej trzeba dokładnie sprawdzać co wkładamy do sklepowego koszyka.
Źródło: wiadomosci.mediarun.pl
Pokaż wszystkie artykuły tego autora
Nie masz konta? Zaloguj się, aby pisać swoje własne artykuły.